Riina Kallas

Teeninduskoolituste mahu vähenemine on teeninduskvaliteedis tunda, leiab koolitaja.

Asutused ja ettevõtted kärbivad koolituskulusid kuni poole võrra. Alles jäetakse vaid need koolitused, mis organisatsiooni igapäevaselt aitavad – meelelahutusliku sisuga nn naerukoolitustel võib kriips peal olla.

Koolitusfirmade Invicta ja Arico tegevjuhi Peeter Puskai hinnangul on koolitusmahud kahanenud umbes veerandi jagu. Leidub küll ettevõtteid, kes koolitusmahte suurendavad, kuid suurkliendid ja ministeeriumide koolitusvaldkonna eest vastutajad räägivad Puskai sõnul 20–50 protsendi suurustest kärbetest.

Üksikud koolituspäevad

OÜ Inscape Koolitus juhi Heili-Riina Sõmeri sõnul on paljud kliendid öelnud, et mahud on vähenenud kuni poole võrra. „On ka neid organisatsioone, kus plaanitakse vaid üksikuid koolituspäevi, mida kasutatakse eelkõige seaduste uuendustega kursis olemiseks,” ütles Sõmer. „Õnneks elavdavad veidi turgu sotsiaalfondi inimressursi arendamise meetmed.”

Raskemal ajal on (eriti vaesemad) ettevõtted sunnitud koolitused ritta panema ja jätma alles vaid need, mis aitavad ellu jääda. „Klientide tagasisidest tuleneb see, et igasugu naerukoolituste aeg on otsas,” sõnas Puskai.

Sõmeri sõnul vähenes mullu oluliselt teeninduskoolituste maht ja see torkab juba silma.

Ohutuse arvel kokku ei hoita

•• Hiljuti kolmandiku töötajaskonnast osalisele tööajale määranud ehitusvahtude ja vuugihermeetikute tootja Krimelte on tänavu sunnitud koolituskulusid vähendama „oluliselt”. Ainus, mida ettevõte tegevjuhi Alar Salumi sõnul kindlasti ei vähendata, on töötajate ohutust ja oskusteavet puudutavad koolitused.

•• Eesti Energia seevastu kuulub nende ettevõtete hulka, kes koolituskulusid ei kärbi. „Ka rasketel aegadel on oluline investeerida töötajate koolitusse, juhtide arendamisse ning erialasesse täiendusõppesse,” leidis Eesti Energia personalidirektor Riina Varts.

•• Rasketel aegadel võib alternatiiviks olla konverentsidel osalemise võimaldamine töötajale, kes hiljem jagab teadmisi teistele.