Töötukassa juhatuse liige Pille Liimal rääkis reedesel sotsiaalministeeriumi pressikonverentsil, et pärast tööturuameti ja töötukassa ühendamist proovitakse tööd kiiremaks teha ja inimestele ka interneti abil lähemale tulla.

«Esimene muudatus on olnud seotud sellega, et konsultandid saaksid pühendada rohkem aega inimeste nõustamisele, nende tööotsingute juhendamisele, nende vajaduste väljaselgitamisele ja nendele siis ka aktiivselt töö saamiseks vajalikke teenuseid pakkuda,» rääkis Liimal.

Selleks on tema sõnul suurendatud koosseisu ning tehtud senisest selgem tööjaotus. Lisaks töövahenduskonsultandidele on Liimali sõnul tööle asunud juhtumikorraldajad, kelle ülesandeks on aidata neid inimesi, kellel on mingil põhjusel teistega võrreldes veel raskem tööd otsida ja tööle saada.

Kõigis osakondades on Liimali sõnul avatud ka infolauad, kus sisse astudes saab esmast teavet selle kohta, milliseid võimalusi töötukassal on pakkuda ning kuidas saab neid teenuseid ja hüvitisi kasutada. Samuti saab infolauas kinni panna aja konsultandi juurde.

Probleemiks järjekorrad

Endise tööturuameti klientide rahulolu-uuringust selgus, et ooteaja pikkus mõjutab otseselt üldist rahuloluhinnangut ning alates 10 minutist hakkab inimeste rahulolu oluliselt langema.

«Me töötame täna tõesti olukorras, kus klientide arv on väga suur ja üleöö seda ootamist, mis kõige suuremat rahuolematust arusaadavalt klientide seas põhjustab, muuta ei saa,» tõdes töötukassa juhatuse liige Pille Liimal.

Küll on mai algusest pikendatud lahtiolekuaegu ning lisaks üritatakse inimesi Liimali sõnuö korduvale visiidile tagasi kutsuda mitte ainult kindlatel päevadel, vaid ka kindlatel kellaagadel.

Töötukassa paberivabaks

Samuti on lihtsustatud teatud toiminguid, et klienditeeninduse oleks kiirem. «Oleme lihtsustanud avaldusi, mis inimestel täita tuleb. Me oleme vähendanud paberite hulka, mis on vajalik inimeste töötuna arvelevõtuks,» rääkis Liimal.

Töötukassa juhatuse liikme sõnul on kavas neid asju veelgi lihtsamaks teha, kuid see saab teoks siis, kui saab arendatud uus infosüsteem. Esimene etapp peaks valmima sügiseks.

«See tähendaks klientidele näiteks seda, et nad ei peaks enam ise paberil avaldusi täitma, vaid konsultant saab nende avalduse otse infosüsteemi sisestada ja see peaks siis klienditeeninduse kiiremaks muutma,» rääkis ta.

«Aasta lõpuks loodame saada infosüsteemi sellise arenduse, et töötuna arvelevõtuks vajalikke andmeid oleks inimestel võimalik juba üle interneti ette ära esitada läbi selle infoportaali ja et nad saaks endale ka läbi selle juba broneerida sobiva aja konsultandi vastuvõtule,» rääkis Liimal.

Liimal märkis, et töötukassa teenustevalik on nüüd sama, mis oli tööturuametil, kuid rohkem tahetakse teha koostööd tööandjatega, rohkem tegelda töövahendusega ning pakkuda näiteks suurte koondamiste puhul abi töö otsimisel juba enne viimast tööpäeva.

Marina Lohk