Agnes Ojala

Uus infosüsteem lihtsustab asjaajamist nii töötutel kui ka töötukassa ametnikel.

Septembris valmib esimene etapp töötukassa uuest infosüsteemist, mis muudab konsultantide töö oktoobrist oluliselt lihtsamaks. Aasta lõpuks on uuendusi oodata ka kassa klientidele, kes saavad osa asju korda ajada kodust lahkumata.

„Töötukassa sai koos tööturuameti funktsioonide ülevõtmisega n-ö kaasavaraks ebaõnnestunud infosüsteemi, mis töötab väga aeglaselt, on moraalselt vananenud ja funktsionaalsuselt ebapiisav,” selgitas uue süsteemi arendamise tagamaid töötukassa infosüsteemide osakonna juhataja Urmas Visse.

Tema hinnangul on seni kasutusel olev süsteem pigem tööd seganud, sest töötukassa konsultandi tööaeg kulub olulisel määral infosüsteemiga „maadeldes”, selle asemel et see kulutada töötute abistamisele.

Visse märkis, et uue süsteemi esimese etapi raames saavad töötukassa konsultandid uuel moel töötuid ja tööotsijaid registreerida, töötutoetusi arvestada ja individuaalseid tööotsimiskavasid hallata. Samuti käib süsteemi kaudu toetuste ja sotsiaalmaksu maksmine.

Hulk uusi võimalusi

„Kui praegu kulub inimese töötuna arvelevõtmiseks suures osas infosüsteemi pärast 45 minutit kuni tund, siis uue süsteemiga peaks see muutuma vähemalt poole kiiremaks,” sõnas Visse. „Praegu käib meil sisuliselt konveier, siis aga jääb rohkem aega inimese endaga tegeleda.”

Samal ajal areneb ka e-töötukassa projekt, mille kaudu saavad inimesed juba praegu vaadata enda kohta tehtud töötukassa otsuseid ning ettevõte saab esitada koondamishüvitise taotlust.

Aasta lõpuks lisandub e-töötukassasse ka võimalus esitada ka nn eeltäidetud avaldusi enda töötuna arvelevõtmiseks ning töötukassa esinduse külastus­aja broneerimiseks. Samuti peaks edaspidi olema võimalik esitada veebis avaldus töötutoetuse ja töötuskindlustushüvitise saamiseks. Uuel aastal käivitatakse ka töötukassa töövahendusportaal.

Visse sõnul on uuele süsteemile seni kulunud umbes 6,2 miljonit krooni. Lihtsustunud töö tõttu väheneb ilmselt töötukassa töötajate arv, mis praegu, töötuse kiire kasvutempo ajal on mõnevõrra kasvanud.

Webmedia pingutab projektiga kõvasti

•• Kuigi töötukassa infosüsteemi arendab Eesti suurim omamaine tarkvarafirma Webmedia, on niivõrd suur projekt väljakutse ka neile. Seni on arendusele kulunud juba umbes 8200 arendustundi, aasta lõpuks lisandub ilmselt veel 4000 tundi.

•• „Webmedia jaoks on tegemist väga tähtsa kliendi ja projektiga. Meie jaoks on oluline tõestada selle projektiga sedagi, et suudame kliendile pakkuda väärtust väga lühikese perioodi jooksul,” märkis ettevõtte avaliku sektori üksuse juht Andre Krull. Tema kinnitusel on parimad spetsialistid tööga pingsalt tegelnud, et projekt graafikus püsiks.

•• Krulli sõnul on Webmedia projekti käiguga seni väga rahul olnud, sest töö on tehtud, vaatamata töötukassa keerulisele olukorrale – liituti tööturuametiga ja jõustus uus töölepinguseadus.