Nii õppimise kui ka töökoha ja kutsevalikuga seotud küsimused võivad olla mõne inimese jaoks keerukas teema ja hea oleks otsuse langetamisel kasutada spetsialisti abi. Alates 26. oktoobrist laiendab Töötukassa karjäärinõustamise võimalusi, hakates pakkuma online-nõustamist Skype’i teel.

„Kui inimene on huvitatud karjäärinõustamisest, kuid tal on mingil põhjusel keeruline pöörduda meie büroosse, näiteks transpordi, tervise tõttu või elab inimene välismaal, siis on online-nõustamine hea alternatiiv,“ tutvustab töötukassa nõustamisteenuste peaspetsialist Kadri Daljajev.

Tema sõnul on online-nõustamine sarnane niiöelda tavalise karjäärinõustamisega, kus vestluse eesmärk on analüüsida kliendi küsimusi, mis on seotud tema karjäärivalikute ning karjääriplaneerimisega. Oluline on, et klient oleks nõustamise ajal kohas, kus ta saab keskenduda ning teda ei segataks. Hea on, kui tal on käepärast ka pliiats ja paber, et vajadusel märkmeid teha või mõnda harjutust üles märkida.

Nõustamise seanss kestab tavaliselt 30-45 minutit ning vajadusel lepitakse kokku jätkunõustamise seanss, mis võib toimuda nii Skype’i vahendusel või ka silmast-silma kohtumisena Töötukassa büroos.

„Kindlasti ei tasu peljata, et online-nõustamine jääb tavanõustamisest kuidagi „lahjemaks“. Selleks, et nõustamisseanss oleks võimalikult viljakas ja kliendile kasulik, on tähtis, et klient saaks vestlusele keskenduda. Tema ümber oleks võimalikult vähe segajaid ning ta oleks motiveeritud nõustamisprotsessis osalema,“ lisab Daljajev.

Skype’i teel nõustamisel osalemiseks on kaks võimalust:

* Võtta ühendust Töötukassa maakondliku bürooga ning leppida kokku nõustamise aeg, lisades juurde, et nõustamisel soovitakse osaleda Skype’i vahendusel. Maakondlike büroode infotelefonid on leitavad SIIT.
https://www.tootukassa.ee/kontaktid/tootukassa-esindused

* Võtta ühendust otse online-nõustajaga (alates 26.10.2015). Online-nõustamine toimub elavas järjekorras. Juhul, kui liin on hetkel hõivatud, võtab nõustajaga kliendiga esimesel võimalusel ise ühendust.

Kui teil on karjääriteemaline küsimus, millele on ise keeruline vastust leida, on hea pöörduda professionaali poole, et temaga koostöös küsimust arutada ning olukorda analüüsida. Oluline on, et inimene on nõustamisel niiöelda kohal ehk arvestaks nõustamise aega kokku leppides või valvenõustamise teenusele helistades, et ta saab nõustamisvestluse ajal tegelda ja pühendada ainult sellele teemale ning ei peaks samal ajal millegi muuga tegelema. See võib olla Daljajevi sõnul alguses harjumatu ning nõuda teatud enesekontrolli, sellepärast on hea seda endale teadvustada ning sellega teadlikult arvestada.

Karjäärinõustamine Skype’i teel on mõeldud töötavatele inimestele ning teistele, kes on tööturul mitteaktiivsed, kuid pole ennast töötukassas töötuna või koondamisteatega tööotsijana registreerinud. Teenust kaasrahastab Euroopa Sotsiaalfond.

Karjäärinõustajate kontaktid leiate SIIT.
https://www.tootukassa.ee/sites/tootukassa.ee/files/esf_karjaarinoustajad_juuni.pdf