Anna-Maria Uulma, reporter

Eesti klienditeenindajate õnnelikuse tase jääb küll samale tasemele Lätiga, kuid jääb oluliselt alla Euroopa keskmisest.

Käesoleva aasta teises kvartalis testoste pakkuvate ettevõtete liidu Mystery shopping providers association ehk MSPA kogutud andmete põhjal on Eesti klienditeenindajad Euroopa keskmisega võrreldes oma töös keskmisest märkimisväärselt õnnetumad, vahendab uuringufirma Dive Eesti.

Antud uuringus osales 15 Euroopast pärit ettevõtet, kelle läbi oli eesmärgiks koguda erinevates riikides testostu meetodil läbi viidud hindamiste põhjal kokku andmed teenindajate õnnelikkuse taseme kohta teenindussituatsioonides, mis on laiemalt tuntud ka rahvusvahelise lühendi NHS järgi.

Kõige õnnelikumad teenindajad on tulemuste põhjal Ungaris, Poolas ja Ühendkuningriikides, kuid õnnetumad Makedoonias, Prantsusmaal ja Belgias.

Lähinaabritest paistis õnnelike klienditeenindajatega silma Leedu, kes järgnes tulemuste poolest esikolmikule. Läti teenindajate õnnelikkuse tase klientidega suhtlemisel jäi samale tasemele aga Eestiga.

Üle Euroopa hinnati sektorite lõikes kõige õnnelikemaks vabaaja veetmise ning transpordi valdkonnas töötavad teenindajaid. Kõige õnnetumaks peeti aga autode müügi ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete konsultante.

Eestis klienditeenindusuuringuid läbi viiva ettevõtte Dive Eesti OÜ tegevjuhi Harry Liipa sõnul on korrelatsioon teenindajate õnnelikkuse taseme ning klienditeeninduskvaliteedi ja kliendirahulolu vahel selgelt olemas ning soovitas kõigil ettevõtetel süstemaatiliselt ja järjepidevalt leida viise oma klienditeenindajate rahulolusse panustamiseks ja motiveerimiseks.