Kuidas peaks olema koostatud tööpakkumiskuulutus, et see tähelepanu köidaks? Mida peaks töötajat otsides vältima, et mitte kahjustada ettevõtte mainet?

Sirje Tammiste, koolitaja, OÜ Sirje Tammiste Konsultatsioonibüroo:

Elu näitab, et muutes kuulutuse ülesehitust, kujundust või teksti, muutuvad ka kandidaadid, kes oma CV konkursile saadavad. Hästi koostatud kuulutus loob eeldused õigete inimeste kandideerimiseks.

Kuulutus peaks huvi tekitama just neis, keda enda hulka ootate. Mõelge:

• mida nad teada tahavad
• milline kuulutuse stiil köidab tähelepanu
• kellelt nad saaksid parima info – leidke see inimene

Mida kirjutada tööotsimiskuulutusse, sõltub sellest, keda otsite. Juhte otsides on oluline mastaapsus, omanikering, käive. Keskastmejuhid soovivad infot tootmisprotsessi, tehnoloogia, tehnika, inimeste, nende väljaõppe, kogemuste ja hulga kohta.

Lihtsamate tööde puhul on oluline saada teavet töökeskkonna, tehnika tänapäevasuse, väljaõppevõimaluste kohta. Pannes kuulutusse ettevõtte kodulehe aadressi, peaks sealt olema võimalik leida ka olulist infot ettevõtte kohta.

Kirjeldades kandidaadile esitatavaid ootusi, on hea kasutada antud ametikohale omast sõnavara. Oluline on leida neid külgi, mis on määravad just antud ametikohal.

Kui eeldatakse väga head võõrkeele valdamist, siis peaks see kindlasti ka töös kasutust leidma, vastasel juhul võib tööle võetud hea keeleoskaja pettuda. Kui lubame arenguvõimalusi, peaks olema teada, millises suunas areng toimub.

Sageli on areng seotud teadmiste suurenemise ning kogemuste kasvuga, inimesed aga mõtlevad, et jutt käib karjäärist.

Kuulutuses märgitud kontaktisik peaks olema inimene, kes oskab tööst ja firmast rääkida. Kui pakkumisest huvitatud inimene soovib lisainfot töötingimuste, töökorralduse jms kohta, peab kontaktisik oskama sellest põhjalikult rääkida. Usaldust tekitab, kui on teada kontaktisiku ees- ja perekonnanimi, samuti see, kas ta on eestööline, tootmisjuht või firma juht.

Kui kuulutuses on avaldatud telefoninumber, peab keegi ka kõne vastu võtma. Lõunatunnid, puhkused, koosolekud, komandeeringud – ikka tuleb ette, et kontaktisik ei saa telefonile vastata. Aga telefoni saab ju ümber suunata.

Näiteid elust

Kontaktisikuks on pandud osakond. Helistaja kuuleb vastuvõtja hõiget: kes meil selle otsinguga tegeleb? Seejärel ebamäärane vastus: see inimene on vist hetkel väljas. Kõik.

Telefoni vastuvõtja ütleb, et see, kes asjast teab, on paar nädalat puhkusel.

Otsitakse turundusjuhti, kellel võib olla nii keskharidus kui ka erialane kõrgem haridus.

Väga hea keeleoskuse vajaduse kohta öeldakse – iial ei tea, millal seda vaja läheb. (PM)