«Miks on peaaegu kõik Selveri keti juhid naissoost?» küsib lugeja, kes supermarketi kodulehte uurides leidis, et ettevõtte ligi 70 valdkonna juhi, tööstus- ja toidukaupade juhi ning kaupluste juhataja hulgas on kõigest kaks meest.

«Kui sooviksin kunagi kandideerida mõnele vabanevale juhi ametikohale, siis praegust koosseisu vaadates tundub asi juba ette otsustatud, et valituks osutumise tõenäosus on minu sugu arvestades olematu,» lisab küsimuse esitanud meesterahvas.

Vastab Selveri kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid.

Kaubandus on Eestis traditsiooniliselt ja ajalooliselt populaarsem olnud naiste seas ja seda mitte ainult siin, vaid ka väga paljudes teistes riikides. Täpselt samuti nagu IT-valdkonnas, tööstuses või paljudel juhtudel panganduses on juhtivatel kohtadel rohkem mehi ning ka suuremaid riigiettevõtteid juhivad meil mehed.

Karjäär Selveris toimub paljudel juhtudel töötajate arengust lähtuvalt ettevõtte sees, mistõttu tuleb huvi kaubanduse vastu otsida mitte juhtimise, vaid teenindaja tasemelt alates. Naised on ehk kannatlikumad läbimaks erinevad ametitasandid jõudes lõpuks juhipositsioonidele.

Kaupluse juhiks kasvatakse tihti läbi igapäeva töö poes, kus õpitakse tundma nii kaupu, tehnoloogiaid kui kliente ning enamasti saab öelda, et homne juhataja on tänane teenindaja.

Ametikohad täidetakse Selveris alati vastavalt kompetentsile, mitte soole. Seejuures Selveri keti juhtimises on võtmeisikutest ligi pooled siiski mehed. Nii nagu kasvab kauplustes silmnähtavalt meesteenindajate arv, nii hakkab tasapisi kasvama ka meessoost kaubandusjuhtide osakaal ja julgen kinnitada, et see trend on jätkuv.

Tarbija»Lugeja küsib
Toimetaja: Siiri Liiva
reporter