Küsimus: Töötaja ei ilmunud ühel päeval tööle ning temaga ühenduse saamine oli praktiliselt võimatu. Ainult suhtlusportaali Facebook kaudu, kuid sedagi vaid mõnda aega. Lõpetasime töötajaga töölepingu. Saatsime talle vastavasisulise teate tähitud kirjaga, vastuvõtu kinnitusega. Kiri tuli tagasi.
Mida peab ja saab tööandja veel teha? Kas peaks kirja veelkord saatma või piisab ühest korrast?

Vastus: Kui tööandja teatas töölepingu lõpetamisest töötajapoolse rikkumise tõttu, siis kannab kirja kättesaamise viibimise või mittekättesaamise riski töötaja. Kui avalduse edastamiseks on valitud mõistlik viis (mida tähtkiri ilmselt on), kuid adressaat ei ole avaldust kätte saanud (näiteks vastu võtnud), loetakse avaldus kätte saaduks ajal, mil üldjuhul selline kiri kohale jõuaks.

Oluline on siiski, millisel põhjusel kiri tagasi tuli. Kui kiri tuli tagasi seetõttu, et aadress ei ole õige, siis tuleks välja selgitada õige aadress ja saata kiri sellele. Kui aga töötaja ei ole lihtsalt kirja vastu võtnud või postkontorist ära toonud, siis kehtib pigem eelnimetatu ja kirja uuesti saatma ei pea.

Äripäeva käsiraamatute foorumis vastas küsimusele advokaadibüroo LAWIN Lepik & Luhaäär.

Lemmi Kann
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.